Baldur’s Gate 3 теоретично можна пройти тільки одним персонажем, але в основі своїй це все ж партійна рольова гра, де нам слід буде зібрати загін колоритних персонажів і спільними зусиллями долати всі перешкоди на нашому шляху. Звісно, хтось може сказати, поглянувши на титульні арти гри, що тутешні супутники виглядають не так яскраво, як у тій же Divinity: Original Sin 2, але ви знаєте, що там кажуть про зустрічання по одягу — Larian навпаки створили ледь не найкращих своїх персонажів.
Наразі в Baldur’s Gate 3 є 10 можливих супутників, 6 із яких ви можете вибрати як заготованих персонажів (утім, і розробники, і переважна більшість спільноти все ж радить посидіти трішки в найкращому редакторі персонажа сучасності та створити собі власного пригодника). Кожен із них має свій базовий клас, набір умінь і риси характеру, які частенько можуть викликати суперечності у вашій команді. Про них (як і про те, де можна знайти й завербувати кожного окремого персонажа) я вам зараз і розповім.
Звісно ж, можливі невеликі СПОЙЛЕРИ, тому я розташував супутників у порядку їхньої появи після прологу.
Астаріон
Почнемо ми з улюбленця публіки, який за 3 роки дочасного доступу зібрав собі фанбазу більшу, ніж решта наших напарників разом узятих — ельфійського пройдисвіта Астаріона, який заодно ще є вампіром.
Астаріон є природженим майстром скрадання й акробатики, тож застосовувати його варто передусім для цього, але на 3 рівні у вас буде вибір — іти в чистий стелс (Злодій), зробити з персонажа генератор гарантованих критів (Убивця) чи вивчити кілька базових заклять (Містичний штукар). Забігаючи наперед, скажу, що Злодій однозначно є найкращим варіантом, бо тоді Астаріон здобуде рису “Спритність рук” і зможе під час свого ходу виконувати дві додаткові дії замість одної (а потім і ще більше). По суті, Астаріон-Злодій є одним із найпростіших способів зламати гру, тому якщо вам не хочеться аж так сильно полегшувати собі життя, беріть Убивцю.
За межами бою Астаріон непогано себе показує себе в красномовстві, обмані й відмиканні замків. От тільки ключове слово тут — “непогано“, передусім через досить низький показник харизми (згоден, у випадку Астаріона це звучить смішно). Тому покладатися на нього в діалогах є сенс, лише коли ваш власний персонаж не дуже вміє теліпати язиком і в активному загоні нема Вілла чи Ґейла.
Де знайти? Астаріон вам трапиться на західному краю пляжу, куди вас викине після прологу. Формально це стається після можливого знайомства з Тінесердою (про неї буде далі), але її ми можемо випадково проґавити, а от Астаріона ні — тільки проігнорувати. Однак хто при своєму глузді таке робитиме?
Як здобути прихильність? Передусім вам слід буде дозволити йому вас вкусити й не заперечувати, коли він захоче випити кров убитих ворогів. Цілком закономірно, що Астаріон є неабияким самолюбом і не спішить комусь допомагати. Тобто не спішить допомагати задарма, і якщо ви регулярно натякатимете співрозмовникам на здоровий бартер, Астаріон буде цілком задоволений. Що стосується очок натхнення, то попийте кави з корицею накопичте 2000 золота, найміть собі тролів-охоронців за першої ж нагоди і загалом показуйте свою статусність.
Тінесерда
Як і належить клірикам, Тінесерда напрочуд вправна у зціленні. А оскільки напівельфійка також є й жрицею місцевою богині ночі, то вона має ще в запасі корисні закляття ілюзії та маніпуляції.
За період дочасного доступу Тінесерда стала лідеркою за кількістю й частотою смертей серед напарників. Тому або ви її в певний момент забираєте зі загону, перекинувши роль цілителя на когось іншого, або робите ставку на її магічні здібності й шукаєте якийсь спосіб подовжувати їй життя в бою (один із найпростіших — навчити Тінесерду носити важку броню, що стає можливим на 4-му рівні).
Де знайти? Якщо під час прологу, ви звільнили її з капсули, то в першому акті вона відразу опиниться поруч із вами. Якщо ж ви її так і лишили на навтолоїді, то вона стукає в двері Порослих руїн на іншому краю пляжу, куди нас викидає в першому розділі. Якщо ви проґавите її там (або не зможете/забудете запросити до гурту), ви зіткнетеся з нею трохи пізніше за інших обставин — і це буде ваша остання нагода її завербувати.
Як здобути прихильність? Тінесерда цінує хитрість, особливо якщо вона допомагає уникнути прямих конфліктів, а також дуже любить тварин. Тому якщо вам випаде нагода погладити пса, побавитися з котиком чи погодувати якусь живність — неодмінно робіть це. І навпаки, бездумне вкорочення чийогось життя її відштовхуватиме від вас. Як і підтримка Лей’зель у будь-якій суперечці (а ці двоє сваритимуться постійно, якщо ви взяли їх обох в активний загін).
Ґейл
Чарівник Ґейл, як виявилося, став найпопулярнішим заготованим персонажем. Можливо, це завдяки його шикарній шевелюрі… або ж непристойно потужному магічному арсеналу, адже Ґейл — найкращий чароюзер серед усіх ваших напарників. До того ж, практично всі його спеціалізації зав’язані на інтелекті, який у Ґейла зі старту є досить високим (та й харизма непогана), тому якщо вам буде потрібен знавець історії, таїнств чи просто язикатий хлопака, який вирішить проблеми гострим словом, Ґейл буде найкращим вибором (хіба що ваш власний персонаж буде в цьому кращим).
Що стосується магічних компетенцій, то на 2-му рівні вам відкриються 8 можливих напрямків магії. Звісно, всі вони дієві й придатні для проходження гри, але два з них є безперечно кращими, залежно від ваших пріоритетів. Віднадження нівелює ворожі чари, знешкоджує начаклованих супротивників і загалом призначене для безпосереднього захисту вашого гурту й контролю ворогів. А якщо вам потрібна чиста шкода, то сміливо обирайте Прикликання, і буде вам щастя, а ворогам смерть.
Також зауважу, що незалежно від обраного підкласу, на 4-му рівні візьміть покращення здібностей, щоби підняти інтелект до 18.
Де знайти? Щойно ви дійдете до Придорожніх Скель, то неодмінно побачите “зламане” рунічне коло. Короткий діалог, кілька перевірок навичок — і все, Ґейл тепер вештатиметься разом із вами.
Як здобути прихильність? Ґейл — опорний персонаж для “доброго” проходження. Із ним усе просто: допомагайте нужденним, уникайте конфліктів влучним словом, висловлюйте співчуття, зцілюйте, рятуйте тощо. Ну і всіляко підтримуйте ідею позбутися пуголовка мізкожерів.
Лей’зель
Лей’зель — спеціалістка дуже вузького профілю. Як і належить бійцям, тим паче з войовничої раси ґітьянкі, вона сповідує принцип БТР (бий, трощи, рубай) і всі її стартові характеристики якраз спрямовані на те, щоб надати вам простого в користуванні, але цілком ефективного персонажа ближнього бою… бо нічого іншого Лей’зель просто не вміє. Залякування, хоч і є її спеціалізацією, через низьку харизму не має жодного сенсу, акробатика й виживання теж кволенькі. Винятком є хіба атлетика, яка розраховується згідно показника сили. Коротше, Лей’зель більше пасує гострий меч, ніж слово.
Стосовно розвитку персонажа, то на 3-му рівні вас чекає важливий і водночас дуже нерівноцінний вибір між Майстерним воїном, Містичним лицарем і Звитяжцем. Нерівноцінний, бо Містичний лицар потребує високого інтелекту, тобто Лей’зель із цим підкласом погоди не зробить. Звитяжець загалом непоганий і просто бустить загальну шкоду — якщо вам аж настільки не хочеться думати в бою, то беріть цей підклас. У всьому іншому Майстерний воїн однозначно перемагає, бо надає нам ще 3 додаткові прийоми. На вибір їх є 14, але для заданої нам версії Лей’зель раджу взяти “Грізну атаку”, “Контрудар” і “Атаку зі збиттям”. Далі на 4-му рівні знову ж оберіть покращення здібностей, щоб мати 19 сили, а після цього можете брати, що забажаєте — ефективна основа для Лей’зель уже зібрана.
Де знайти? Формально Лей’зель стане нашою першою супутницею в пролозі, але з початком першого акту її можна буде знайти спійманою трохи північніше Придорожніх Скель, де ми знайшли Ґейла. Позбудьтеся бісинів-ловців, прострельте дно клітки Лей’зель і вирішуйте, брати її відразу в гурт чи відправити в табір. Майте на увазі, що якщо ви не завербуєте Лей’зель зараз, то потім знайдете її труп поміж інших мертвих ґітьянкі. Там застосуйте сувій воскресіння, і гоп — осьвам ще одна змога домовитися з Лей’зель про співпрацю.
Як здобути прихильність? Лей’зель подобається, коли ви демонструєте свою силу, залякуєте, принижуєте, а іноді й вдаєтеся до відвертої жорстокості. Будь-який акт милосердя чи ефективної дипломатії вона вважає за слабкість, тож Ґейл, Вілл і Тенесерда є її ідеологічними супротивниками. А з Тінесердою в них узагалі будуть відкриті сварки, тож бажано відразу визначитися, хто з двох панянок для вас є ціннішою супутницею в цій подорожі.
Вілл
Формально Вілл є чаклуном, хоча на перший погляд такого не скажеш: при першій зустрічі Вілл хвацько розмахує рапірою, потім ще й виявляється легендарним Клинком Фронтирів, та й характеристики в нього розкидані надто вже врізнобій як для мага. Втім, якщо тримати його в одному гурті з Ґейлом, так навіть краще, бо Вілл має досить багато здоров’я завдяки високому показнику статури, тож може приймати на себе удар, поки його колега закидує ворогів чарами.
А за межами сутичок Вілл є найкращим кандидатом для застосування навичок красномовства, бо в нього аж 16 харизми на старті. Тому якщо ваш власний персонаж не є язикатим бардом, то Вілл має всі шанси стати вашим основним переговорником зі зустрічними особами.
Висока харизма так само є основним модифікатором “Містичного променю” — нашої головної магічної зброї, ранній розвиток якої є пріоритетним. Тож коли на 2-му рівні вам слід буде обрати дві древні інвокації, хапайте “Нещадний промінь” і “Разючий промінь”, які слугують корисними модифікаторами цього замовляння. На 3-му рівні вас попросять обрати чаклунський пакт із демонічними силами — тут найкращим варіантом є Угода ланцюга, яка дозволить вам викликати фамільяра/джурозвіра. Ну а на 4-му, як це було з Ґейлом, візьміть покращення здібностей, щоби підняти харизму до 18.
Де знайти? На Вілла ви вже натрапите в Смарагдовому гаю, де він наглядає за тренуванням малих бісенят. Умови рекрутингу дуже прості: погодьтеся допомогти Віллу здолати гоблінів — і все, вітайте нового компаньйона.
Як здобути прихильність? Вілл хоч і є чаклуном, скутим угодою з демоницею, усе ж має добре серце. Він теж не надто конфлітний і не любить вдаватися до грубої сили (через що вам часом буде складно, якщо в гурті з ним буде Лей’зель). Тому допомагайте знедоленим (зокрема, бісинам у Смарагдовому гаю), пестіть тварин, робіть добро і в жодному разі не співпрацюйте з гоблінами.
Карлак
Бісинка Карлак є втіленням слова “потужність”. І це стосується як її шикарної зовнішності, так і ґеймплейних особливостей. Характеристики Карлак ідеально пасують для варвара, і в плані чистої шкоди з нею мало хто зрівняється. Що також тішить, у Карлак нема однозначно кращого чи гіршого підкласу, тому вибирайте на свій смак. Особисто я спинився на Берсеркові, бо збільшення шкоди й бойове шаленство ніколи не завадять. Єдине що вкотре нагадаю на 4-му рівні взяти бонуси +1 до сили й спритності для кращих модифікаторів шкоди.
Де знайти? Її можна знайти біля річки вздовж Високого тракту, що запустить невеличкий квест, де нам зрештою доведеться обрати, кому допомогти — самій Карлак чи досить підозрілому паладинові Андерсу. Само собою, тут варто буде захистити бісинку від Андерса, убивши його посіпак, і тоді згодом її можна буде покликати у свій табір. Але майте на увазі, якщо ви до цього вбили бодай одного друїда в Смарагдовому гаю, то Карлак до вас не приєднається.
Як здобути прихильність? Карлак — це свого роду покращена версія Лей’зель. Так, вона всіляко схвалює ваші прояви сили й домінування, але все ж знає межу. Плюс зважаючи на її расу й рабське минуле, вона оцінить будь-яку допомогу поневоленим і публічний захист бісинів. А ще її серденько топить підтримка дітей, якої б раси вони не були.
Галсін
Галсін — це друїд-перевертень, якого нам показували в тому самому відео з ведмедем. Загалом друїди є досить універсальним класом з доступом до різних типів зброї й броні, а також потужних захисних чарів. Ну і не забуваймо про перевтілення у ведмедя. За межами бою спеціалізація в атлетиці, виживанні й природознавстві роблять Галсіна напрочуд корисним у мандрах дикою місцевістю, передусім при проходженні ситуативних перевірок навичок.
Галсіна слід сприймати як бійця підтримки й завдавати шкоди ворогам уже після того, як ви підсилили решту свого гурту. Саме тому для нього не так і принциповий підклас (хоча в плані ефективності, як і для всіх друїдів, першим іде Коло місяця, далі Коло спор, а Коло землі є найбільш невиразним) чи обрані чари — тим паче, що змінювати закляття друїдам можна активніше, ніж іншим класам, тож не бійтеся експериментувати. Єдине що на четвертому рівні, на відміну від згаданих раніше супутників, для Галсіна все ж варто обрати нові перки, а не бонуси до характеристик.
Де знайти? Хоча про Галсіна ви почуєте досить швидко, зустрітися з ним особисто ви зможете трохи згодом по квесту. У таборі гоблінів ви натрапите на клітку з ведмедем — це і є Галсін. Щойно ви його звільните, Галсін залюбки допоможе вам зі знищенням гоблінів. Але повноцінно до вашого гурту він приєднається вже після знищення гоблінських ватажків і закінчення квесту з порятунком біженців.
Як здобути прихильність? Як і Тінесерда, Галсін ставить на перше місце збереження життя й усіляко зневажає бездумну жорстокість. Однак стрілка морального компаса в нього все ж пряміша, ніж у жриці богині пітьми, тож він не надто полюбляє обман і шантаж. Натомість обирайте чесність і прямолінійність у своїх словах та вчинках.
Мінтара
Мінтара — ідеальний персонаж для “злого” проходження (особливо якщо ви на початку гри взяли з-поміж заготованих персонажів Темну Жагу), дарма що вона є паладинкою. Таким чином більшість гравців поки оминули її увагою, бо щоб запросити її до гурту, треба повчиняти в стартових локаціях чимало лиха. Утім, якщо хто таки відігрує лиходія й завербує Мінтару, то отримає вірну супутницю до кінця гри, яка прийматиме на себе удар за всю вашу компанію. За межами бою Мінтара цілком може стягнути роль основного переговорника загону завдаяки пристойному показнику харизми та й із перевірками проникливості в діалогах у неї загалом все чудово.
Cтосовно поліпшень Мінтари, тут теж нема жодних преференцій, обирайте на свій смак. Лише зауважу, що на 3-му рівні під час вибору бойового стилю їй краще взяти “Захист”, що і пасує до її спорядження, і зміцнить її ефективність як танка. А на 4-му рівні, як і в Галсіна, обирайте закляття й перки, а не бонуси до характеристик.
Де знайти? Мінтара — одна з трьох лідерів табору гоблінів. Якщо ви надумали її завербувати, то спершу в Смарагдовому гаю домовтеся з упійманою гоблінкою, щоб вона замовила за вас слівце, гарантувавши спокійне перебування серед гоблінів. Там знайдіть Мінтару, розкажіть їй, де знаходиться Смарагдовий гай, і погодьтеся допомогти з нападом.
Після того, коли ми виріжемо всіх до єдиного мешканців гаю, у нас буде діалог із Мінтарою. Перепочиньте, поговоріть із нею ще раз… і вона піде геть, лише в другому акті приєднавшись до вас остаточно. Однак у ту ж мить Вілл покине ваш табір.
Важливо: зараз нарешті можна взяти в команду і Галсіна, і Мінтару (раніше вони були взаємовиключними супутниками), якщо маєте на те бажання. Для цього вам спершу треба випустити Галсіна з клітки, а тоді в бою з Мінтарою знешкодити її несмертельним ударом. Це можливо тільки якщо ви б’єтеся голіруч або зброєю ближнього бою (тоді в меню пасивних навичок шукайте іконку перемикання смертельності ударів). Згодом ви зустрінете її в Місячних вежах (2 акт) — Мінтару збираються стратити через невдачу в таборі, але ви можете вмовити віддати її вам на поруки.
Як здобути прихильність? На відміну від Лей’зель, яка цінує прояви відвертої жорстокості, Мінтара не потребує від вас власне фізичної сили. Але так, вас мають боятися. Будьте безкомпромісними й не знайте жалю ні до ворогів, ні до нужденних. Ну і використання сил, які вам надає пуголовок мізкожерів, теж викликає в неї захват.
Джагейра
А ось і наша стара знайома. Джагейра — перша мультикласова супутниця на нашому шляху, адже володіє не лише чарами друїдів, а й має неабиякий бійцівський досвід. Нас із нею чекатимуть справді карколомні пригоди, де (залежно від обраної вами складності) вона має всі шанси передчасно врізати дуба, тож вимоги до її вербування дещо складніші, ніж в інших персонажів.
Якихось особливих рекомендацій для розвитку Джагейри нема, передусім через її комбо класів, адже з одного боку в нас прямолонійний боєць, а з іншого — універсальний друїд. Тож ви можете просто врахувати всі порадити щодо Галсіна і Лей’зель залежно від того, будете ви робити наголос на якомусь одному класі чи потроху розвивати обидва.
Де знайти? Щоб завербувати Джагейру, вам спершу потрібно поговорити з нею в корчмі “Останній промінь” в другому акті, погодитися їй допомогти, а потім підняти нагору й поговорити з Ізобель. Коли корчма зазнає нападу, вам треба буде не лише вберегти від смерті саму Джагейру, а й максимально охороняти Ізобель (якщо ви граєте за Темну Жагу, вам також слід буде втриматися від спокуси вбити Ізобель, інакше вас чекатиме двобій із Джагейрою).
Коли справа дійде до штурму Місячних веж, вас чекатиме важливе рішення: дозволити Джагейрі повести в бій загін арфістів чи запросити її до себе. Оскільки нам вона потрібна жива, то вибір очевидний. Також завжди переконуйтеся, щоб нею керували ви, а не ШІ.
Щойно ви вперше здолаєте боса Місячних веж, поговоріть із Джагейрою і запросіть її разом добити лиходія. Тоді Джагейра уже остаточно доєднається до вашого загону, але майте на увазі — у битві зі згаданим босом Джагейра неодмінно має бути в загоні, тому добре подумайте над складом вашого гурту.
Як здобути прихильність? Левову частку прихильності Джагейри ви здобудете якраз під час проходження основних квестів цього акту. Ну а потім вам головне опиратися спокусам лиходіїв і не користуватися здібностями, що їх вам надасть пуголовок мізкожерів.
Мінск
Добродушний велет Мінск, який волею долі майже сотню років провів оберненим на статую, залюбки розповість вам про свої старі пригоди з Джагейрою й нащадком Баала, своє досить насичене минуле, поділиться дотепними зауваженнями про інших супутників і перекаже розумні думки карликового велетенського космічного хом’яка на ім’я Бу.
Мінск є слідопитом і хоча на момент на момент появи він матиме досить високий рівень, його доцільність у загоні дуже сумнівна, бо на той момент навряд чи буде бодай якась царина, де Мінск зможе скласти конкуренцію іншим персонажам.
Де знайти? Мінск трапиться нам лише в третьому акті, але тільки за умови, що ми вберегли й завербували Джагейру. На початку третього акту вона дасть нам особистий квест, який зрештою приведе нас у сховище Рахувальні. Там ми вперше натрапимо на слід Мінска.
Потім нас занесе в каналізацію, де доведеться розгадати невеличку головоломку з вентилями, і зрештою доведеться битися з Мінском і його поплічниками. І тепер найважливіше: Мінска треба знешкодити несмертельним ударом. Це можливо тільки якщо ви б’єтеся голіруч або зброєю ближнього бою (тоді в меню пасивних навичок шукайте іконку перемикання смертельності ударів). Якщо ж ви таки його вб’єте, то Джагейра покине вашу команду.
Як здобути прихильність? Тут Мінск нічим особливо не відрізняється від Ґейла чи Вілла — робіть хороше, не робіть поганого. Ну і з пуголовком теж не загравайте. Щоправда, ви можете переконати Мінска “активувати” свої мізкожерські сили — але майте на увазі, це не надто приємна сцена, бо ви добряче так травмуєте бідолашного велета й фактично ставите хрест на справді щирій дружбі з ним.
А кого зі супутників ви використовуєте у своєму загоні? І хто є вашим улюбленцем?
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!